„Židovská elita“ při řešení celospolečenských problémů

2. září 2015 v 11:50 | TJ |  Úvahy a komentáře
Jak říkával starý Salus: "Být židem není žádná zvláštní výhra. Člověk si určitě nemůže myslet, že sněd všechnu chochme světa. Aby ho lidé brali, tak musí mít většinou mnohem lepší výsledky než ostatní." Týká se to vědy, dobročinnosti, ale i správy věcí veřejných. Od teroristických útoků ve Francii a rostoucí vlně uprchlíků, která se valí do Evropy, roste i v české společnosti strach. Strach a pocit ohrožení vyvolává u některých lidí staré instinkty. V takovém prostředí si samozvaní židovští aktivisté možná ani neuvědomují, s čím si zahrávají.



Před časem se mne známí ptali, zda nevím něco o dokumentu "Imigrace očima židovské elity", v němž se mj. píše: "Židovská elita si dobře uvědomuje, že charakter současná válka je svoji povahou hybridní. Navrhujeme a žádáme slovanskou majoritu o podporu při prosazení následujících myšlenek." Ponechám stranou debatu o navržených bodech, že mají být sloučena silová ministerstva a vytvořena domobrana. Autorem textu je Vít Klíma, o kterém jsem do té doby neslyšel. Nevím, zda je on ta "židovská elita" nebo v tom jede ještě nějaký jiný nedoceněný myšlenkový gigant, ale v každém případě Klímova debata "židovské elity" se "slovanskou majoritou" vyvolala pozornost. Lidé většinou nerozumí malé české židovské komunitě a jsou ochotni brát vážně jako židovskou každou aktivitu, kterou někdo za židovskou prohlásí.

V současnosti nejexponovanějším aktivistou, který deklaruje svůj židovský původ, je mluvčí iniciativy Islám v Česku nechceme Artur Fišer. Taky jej neznám, i když zde může být důvodem i jeho věk. Tento student vysoké zemědělské školy se objevuje v médiích a na debatách, kde hovoří o zlu islámu na velmi drsné populistické vlně. Vystupuje proti halal a košer porážkám. O tom, proč ho serou sluníčka, vláda i náckové, si můžete přečíst na parlamentních listech. Co je na jeho názorech židovské, co vychází ze židovské etiky? Nic jsem nenašel.

Židé mají jistě právo na blbost jako ostatní, jen se jim to v minulosti nikdy jako ostatním neodpouštělo. Česká židovská tradice, jak vykrystalizovala za první republiky, směřovala k toleranci a ochotě se angažovat v zájmu české (čsl.) společnosti. Že nešlo jen o deklarace, ukazuje podíl židovských vojáků a odbojářů za druhé světové války, ale třeba i podíl československý židů při budování mezinárodního povědomí o vyvraždění Lidic. Lidé, kteří se hlásí ke svým židovským kořenům, by měli vědět, že tím na sebe automaticky zvyšují nároky. Jejich kroky pak nakonec mají dopad i na vnímání celé židovské komunity.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Marta M. Marta M. | 8. září 2015 v 11:00 | Reagovat

Vyborne napsane, diky!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama